עיצוב פנים - מטבח

תכנון נכון: איך לעצב מטבח פרקטי

המטבח הוא אחד האזורים העמוסים ביותר בבית שרוחשים עשייה בלי הפסקה – פעולות בישול, סעודות ואירוח.
בשנים האחרונות הנטייה היא גם לפתוח את המטבח לעבר הסלון כאשר השניים מתמזגים זה עם זה בהרמוניה.
כדי למנוע מהכאוס להתחולל ולהפחית את הסיכוי לבלגן, חשוב מאוד ללמוד כיצד לתכנן את המטבח לפרטי פרטים, החל מהקומפוזיציה של הפריטים ועד פתרונות האחסון הגלויים והסמויים.

לפניכם מספר כללים כיצד לתכנן מטבח אסתטי ופרקטי שתיהנו לבלות בו ביצירה ובאכילה.

שמירה על מרחב תנועה


יש להיות קשובים לאילוצי השטח והחלל, אך גם במטבחים צרים או מצומצמים בהיקף חשוב לאפשר מרחב תנועה מקסימלי ולמקם את הקונסטרוקציה בדרך כזו שתאפשר מעבר חלק בין הכיריים, לכיור ולמשטח העבודה.
יש להקפיד במיוחד על גישה לטובת מכשירי חשמל כמו מקרר כך שהדלתות שלו יפתחו בקלות, מדיח כלים שיהיה נוח לתפעול ולעיתים שווה גם לתכנן את המטבח כך שהיחידות של האחסון יהיו מהרצפה עד התקרה על מנת לאפשר שטח אחסון מקסימלי, כל עוד לא נוצרת תחושת קלסטרופוביות בחדר. 

פונקציונאליות מקצה לקצה


אפשר להשתמש בחדרים קומפקטיים גם בפתרונות גמישים ומודולאריים כמו משטחי עבודה נשלפים ומתקפלים חזרה אל הקיר. כנ”ל בנוגע למכשירי חשמל שנמצאים מאחורי ארונות או חזיתות כך שכלפי חוץ החדר נראה נקי ומסודר במראה אחיד אך אפשר תמיד להרים את החזית ולהשתמש במוצרי החשמל.
אפשר לצייד ולאבזר את המטבח גם בפריטים שיהיו בעלי מספר פונקציות בו זמנית. כדאי גם לנצל פינות ונישות בחדר לטובת אחסון.

יצירתיות היא שם המשחק

כדי לשמור על ארגון וסדר לאורך זמן במיוחד במטבחים קטנים אפשר לגייס גם את הקירות ואפילו את התקרה לטובת המשימה. לתלות סירים על מעמדים תקרתיים כך שישתלשלו כלפי מטה וכן לתלות מחבתות על הקירות ולהצמיד סכינים למשטחים מגנטיים על הקיר לשליפה מהירה מבלי לוותר גם על טאץ’ אומנותי.
שימו לב היכן אתם מאפסנים את כל הפריטים שתרצו לשמור בהישג יד כמו קרש חיתוך שגם אותו ניתן לתלות על הקיר או להעמיד במעמד אחסון דקורטיבי.

יחידות מעוצבות שימושיות ויפות

ניתן להוסיף גם יחידות אחסון למטבחים קיימים במקרה שתרצו לשדרג את החדר בעוד פתרונות כמו למשל, יחידות ניידות על גלגלים או יחידות עץ מסוגננות שמציעות גם מגירות אחסון וגם משטחי עבודה וחיתוך. כדאי לדאוג שהחלוקה הפנימית תהיה חכמה ופרקטית למשל, לטובת סכו”ם וספלים. אפשר לבחור מגירות עמוקות במיוחד ולהוסיף גם מחלקי מגירות על מנת לייצר חציצה וחלוקה נוחה. 

תאורה אפקטיבית למטבח

מטבח פרקטי מבוסס במידה רבה גם על תאורה אטרקטיבית כאשר מבססים שלוש יסודות במטב: תורה היקפית עילית, תאורה ממוקדת שמכוונת לאזור אסטרטגי ותאורת מבטא שנועדה לצרכי הדגשה. בחללים צרים וקטנים אפשר ליישם סטריפ של LED מתחת לארונות וכן לדאוג לאפשרות לוויסות עוצמת האור או להחליט איזה מקור תאורה לתפעל כל פעם, לפי האזור הייעודי להארה. 

חשיבות העמידות

כדאי לבחור לעיצוב המטבח בחומרי גלם עמידים על מנת להפחית ולצמצם נזקים או לייעל את מידת התחזוקה. בנוסף, לדאוג כיצד יהיה נוח ופרקטי לעבוד במינימום לכלוך כמו למשל, הקצאת משטחי עבודה לטובת עשייה לעומת אירוח. 

הוסיפו אחסון עם סגנון


היום ישנם פריטי אחסון מדוגמים בשלל צורות, בצבעוניות עשירה, במרקמים משתנים ואפשר בהחלט להוסיף לשיש, להציב על גבי המדפים או לקשט את האי עם פריטים ייחודיים כמו צנצנות תבלינים או מכלים אסתטיים מרשימים בנוכחותם. 

פנו למעצב פנים מקצועי בעל ניסיון עשיר שיוכל לתכנן ולעצב לכם מטבח פרקטי שיקצור שבחים ומחמאות.

לייעוץ חינם השאירו פרטים או חייגו: 072-3306073