עיצוב פנים בתי יוקרה

עיצוב פנים או הום סטיילינג: מה ההבדל?

עיצוב דירות, בתים וחללים פנימיים אחרים הוא מקצוע, מלאכת מחשבת ורבים יגידו שגם אומנות לכל דבר ועניין. אבל מיהו בדיוק בעל המקצוע שאתם זקוקים לו להגשמת היעדים החשובים האלו? ואילו פרקטיקות תיאורטיות ומעשיות ידועות בתחום? שאלות דוגמת אלה מעסיקות רבים הניצבים בפני מעבר דירה, שיפוצים או ריענון, כשחלק מרכזי בבלבול הוא בין עיצוב פנים לבין הום סטיילינג (או אפילו אדריכלות).

במאמר הבא נתייחס למאפיינים של כל אחד מהתחומים האלו, לנקודות הדמיון הקיימות ולהבדלים הבסיסיים ביניהם, כך שתדעו בדיוק מהו סוג השירות שאתם זקוקים לו ולמי כדאי לפנות על מנת להגשים את כל החלומות שלכם.

עיצוב פנים, הום סטיילינג ומה שביניהם

למרות שעיצוב פנים והום סטיילינג עוסקים שניהם בחללים הפנימיים של המבנה, יש ביניהם כמה הבדלים מהותיים שמסבירים מדוע מדובר בעולמות שונים. עיצוב פנים הוא בדרך כלל רחב היקף ומתמקד פעמים רבות בתכנון ובביצוע פעולות הדורשות שינויים מהותיים במבנה: בין השאר שבירת קירות, הפרדה בין חללים, תוספות מבניות, החלפה של תשתיות המבנה וכן הלאה. המשמעות היא שסדר הגודל של העבודה כאן עשוי להיות משמעותי יותר, גם מבחינת העלויות.

הום סטיילינג, או בעברית “הלבשת הבית”, מתייחס לפעולות פרטניות יותר לשינוי המראה של חלל נתון. ההתייחסות כאן עשויה להיות ברמת הגוונים, הרהיטים, החומרים, המרקמים, התאורה וכן הלאה, אולם אין צורך בפעולות תשתית או בשינויים מהותיים במבנה עצמו. חשוב לציין שגם בתנאים האלו, השמיים הם הגבול מבחינה עיצובית וניתן לשדרג משמעותית כל מבנה באמצעות הלבשה נכונה שלו. בחלק מהמקרים אפילו תוכלו לבצע שינויים מהותיים על סמך המפרט הקיים של המבנה, תוך שינויים קוסמטיים בפריטים קיימים, ארגון מחודש של המרחב וכן הלאה.

כיצד ניתן להיערך לכל משימה?

את הפעולות ההכרחיות של עיצוב פנים המבנה וההלבשה שלו מומלץ ברוב המקרים לבצע באמצעות איש מקצוע, מהסיבה הפשוטה שהוא יחזיק במלוא הידע, הניסיון והכישורים הדרושים על מנת לבצע את ההחלטות הנכונות ביותר עבור הלקוח שלו. איש מקצוע מיומן יוכל “לתרגם” את הצרכים, הרצונות והטעם האישי לכדי החלטות עיצוביות מעשיות, שמגשימות באופן מלא את כל החלומות של הלקוחות שלו. ואגב, ייתכן בהחלט מצב בו מעצב הפנים יקבל עם הלקוח שלו החלטות הנוגעות להלבשת המבנה.

כפי שציינו קודם לכן, מדובר כאן בתחומים שונים הדורשים היערכות אחרת. העלות של עיצוב פנימי של חלל יהיה כאמור לרוב גבוה יותר מאשר הלבשת הבית “בלבד”. גם מבחינת פרק הזמן הדרוש לעבודה, יש הבדל: העיצוב הפנימי המחודש של מבנה או חלק מסוים בו עשוי להימשך שבועות או חודשים, בעוד שתהליך הום סטיילינג נמשך בדרך כלל כמה ימים בודדים.

מעוניינים לשדרג את החדר? מחפשים עיצוב פנימי מוקפד לחלל שלכם? אתם יותר ממוזמנים ליצור איתנו קשר לקבלת ייעוץ ראשוני ולתיאום פגישה.

לייעוץ חינם השאירו פרטים או חייגו: 072-3306073